Ne istediğini hiç de biri

Rapçi eleştirdiğimde daha iyisini sen yap
görelim diyenlere ve rhymesterlara girsin

Racconto questa volta con le parole del cuore
il cuore non è una fantasia, è reale
e tutti sensi che ci porta un peso onore

Hayat katı, günü gelmese de istikamet baş köşelerde hep batı
Yaptım yapıyorum yapacağımı açığını arasan ki ne
küçük dilini yalayıp yuttun ikide bir damağında tadı.
Yazdım satır, aldım elime çalakılıç savurdum başavurdum
sense kendini hadım bir kadı, -nın huzurunda çükünle savundun
maharetin anca budur, su uyursa uyur, şayet korkuyorsan
ya uyanırsa aç bir ninni kendini avut yahut uyuz et düşmanları kudurt
mecliste mic’a içime üşüşen kurt adamlar ulur
hatırla, seninse benle yüz yüze olman bir hudut.

Öfkeyi zırh gibi kuşanmakla sanırız şerbetliyiz ve yenilgisiz
hiddetin kendisi yanı sıra mağlubiyettir kuşkusuz, boş arsada
kendimizle kapışacak kadar arsız, vurduk kafamıza elde Safa’dan Yalnızız.
Issız izbede o mezbelede bıraktığım iz değil uca bucağa sürdüğüm ruj
içimde duvarlar arbede, körler gibi birbirimizi yokladığımız cephede
keşkede, iştede, boş verde, hoş gelde, sözde içtenlikte hepsi beyaz perdede.
Tarzım değil derbeder, bendeniz olmaz arzularına boynunu dişleten berduş
göze girip hapşırtır güneş ama şems siperli fazla Atam desek de olur yalnızca serpuş
boyna rüyalandığım içindi çoktandı bıraktımdı cenabetken almazım duş.

Bilirim iri dilim mimli bitirim diler dilim dilim inim inim şimdi hadi iniş o iniş taht sandığınız
tahterevallinizden inin zaman dilimim yazdığım her bir ritim beti benzi atar korkusuyla anca
göz gezdirir en saldırganı bile hususi itin kanca aktığım bunca satırı ümmiysen bile oku fikren
semir demiri kesermiş emir yeri gelir kadere hop denir boş verin her yazdığınızı azığınıza
gözümü dikmeden siktirin gidin tuttuğunuz çişinizle benle sidik yarıştırmayın bir şiirim var
uçamayan, adı süper kahır aman, sıkıcı sözlerine gözlerinde sönük ferlerine baktım bunlar Mc
değil Gürcü hamsi

Çıktım indim, çıkar inerim arada biliyorum bizatihi yolum yokuş
patlatıyorum Seha Okuş’la sobalarında kuru da meşe inince iniş
korkuyorum olamazsam sefaletten taburcu karşıma aldığım hayatta
işim olmaz sizin gibi yatla katla diyemem çünkü yatıp kalkarım çekyatta
derdim hakkımızdan yedikleri onca para yanı sıra şuna buna ödediğimiz fiyatla.
Hoş ben yıllardır arakta, eli çabuk sakin ve uyanık olsam da
duymama rağmen meğer her girip çıktığımda beni kesen güvenliğin uyarısını
basiretim bağlandı normalde hiç almadığım şeyi yakalattım çantamda kasada
neyle yakalanırsan üstüne yıkıyorlarmış öncekileri ayık olun siz cukkalamasan da.

It’s just a World and it’s full of merda or stink
That we found then stick us immediately to it

Acun firardaydı sıfırları kaldırsak bile şimdi trilyarda, evde televizyon açık
kaçık bu, öyle böyle değil Tosuncuk bu kadar insanın aptal olamayacağını
düşünen aptallarla en az benim kadar arayı açık
janti bir sapığım yazarım açık saçık, imrenmek bende ezelden ırsi hastalık
üstüne dermatofaji, kâbuslar, obsesyon, şüphecilik onca ıvır zıvır
dermanımsa zihnimde hiç susmayan kirlilik ve dillendirdiğim tuhaf anlaklık
anti-vıcık, göbekli kılçık, kıçı kırık hıçkırık, sosyal hizmetler arak.
Anlatmak yeteneğim, uzun yolda kendime de anlatırım,
geçmişime üzüldüysem, sevmediğim hayatımı yaşadıysam da kaçarak.

İlker Şaguj

Yorum bırakın